płyny hydrauliczne hamulca i sprzęgła
Płyn DOT-4 zalecany do stosowania w starszych modelach Forda
Płyn Super DOT-4 zalecany do stosowania w modelach Forda z systemem ABS.
Płyn LV High Performance zalecany do stosowania w nowych modelach Forda z elektronicznymi systemami wspomagającymi hamulce (ABS, EBD, ESC itp.).
Zawsze właściwy płyn
Płyny hamulcowe przenoszą duże energie. Podczas naciskania na pedał hamulca przenoszą ciśnienie hydrauliczne do układu hamulcowego. Powstaje wtedy wysoka temperatura i w ekstremalnym przypadku płyn może się zagotować. Wtedy jest już jednak za późno. Powstają bowiem pęcherzyki pary, które mogą być ściskane. Impulsy hamowania trafiają więc w próżnię, pedał hamulca opada do podłogi, a pojazd nie zatrzymuje się tak szybko, jak tego chcemy. Dlatego należy regularnie sprawdzać płyn hamulcowy. Jeśli rzeczywista zmierzona temperatura wrzenia w zbiorniku jest niższa, niż 180°C, płyn należy wymienić. A poza tym: niezależne badania (np. KÜS) wykazały, że na 10 pojazdów 7 wymaga wymiany płynu hamulcowego.
Wybór produktów do układów hamulcowych jest duży: od płynów DOT 3 do DOT 4 do systemów ESP i nawet sportu - gdzie jak wiadomo, wymagany jest płyn o najwyższych parametrach. Przy wymianie należy zawsze używać płynu właściwego, a nie najtańszego. W starszych pojazdach wyprodukowanych przed 1990 rokiem wystarcza płyn o częstotliwości wymiany 1 rok. Jednak do nowoczesnych pojazdów wyprodukowanych po 1990 roku odpowiednio dobry jest jednak ten najlepszy! Do nich zalecamy Ford LV High Performance lub ATE SL.6 – te płyny to dobre zabezpieczenie na przyszłość.
W celu zapewnienia sprawności układu hamulcowego, płyn musi być wymieniany zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. W ofercie posiadamy odpowiednie płyny dostosowane różnych wymagań, sprzedawane w pojemnikach o różnej pojemności.