STP

( ilość produktów: 9 )

O firmie STP 

 
W 1954 roku w miejscowości St. Joseph w stanie Missouri trzech biznesmenów posiadających zaledwie 3000 USD wprowadziło na rynek pierwszy produkt STP®. Firma Scientifically Treated Petroleum rozpoczęła z jednym produktem: „Wzmacniacz oleju silników benzynowych”, który zapobiegał przerzedzaniu się oleju silnikowego przy wysokich temperaturach i ciśnieniach. Grupa składająca się z Charlesa Dwighta Liggetta, Jima Hilla oraz Roberta DeHarta pakowała go w nocy w garażu na tyłach domu i sprzedawała z bagażników swoich samochodów.


Początkowy wzrost i rentowność firma zawdzięcza marketingowi szeptanemu, dzięki czemu udało jej się być kojarzoną z wyścigami samochodowymi, co pozwoliło STP wprowadzić pierwszy dodatek uszlachetniający do benzyny w 1960. W 1963 roku zaczęto zwiększać nakłady marketingowe marki poprzez angażowanie STP w wyścigi samochodowe i regaty. Ostatecznie STP zaczęło sponsorować swój własny zespół formuły Indy, w tym Mario Andrettiego, zwycięzcę wyścigu Indianapolis 500 w 1969r.

Dystrybucja produktów STP® zaczęła wzrastać i do 1968r sprzedaż wzrosła do ponad 43 milionów dolarów. W 1969 r STP zostało spółką akcyjną i weszło na na Amerykańską Giełdę Papierów Wartościowych pod symbolem „STP”. W latach 70-tych firma znacznie rozszerzyła działalność międzynarodową, a w 1972 roku STP trafiła na pierwsze strony gazet po tym jak zawarła spółkę z legendą samochodów wyścigowych Richardem Petty. Produkty sprzedawane były już w USA, Kanadzie, Meksyku i prawie 100 krajach na całym świecie. W 1978r wprowadzono m.in. kształtne, łatwe do nalewania buteleczki na dodatek do benzyny. We wczesnych latach 1980-tych, STP łożyło dodatkowe fundusze na programy badawczo-rozwojowe. Dzięki temu do 1990r marka znalazła się praktycznie w każdym kraju świata dzięki lokalnym dystrybutorom. Dziś właścicielem STP jest firma Armored AutoGroup Inc.

W Polsce wyłącznym dystrybutorem STP jest od 2005 roku firma Amtra Sp. z o.o. W 2012 roku STP kontynuuje współpracę z najszybszym teamem rajdowym Polski, będąc ponownie oficjalnym partnerem Lotos Dynamic Rally Team i wspierając załogę w rajdowych zmaganiach o trzeci z rzędu mistrzowski tytuł.



Od ponad 50 lat powód, dla którego ludzie ufają marce STP® jest prosty: Produkty STP® dają „moc” potrzebną do wyciągnięcia maksimum z naszych samochodów.
    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixelpixel